This page is hosted for free by cba.pl. Are you the owner of this page? You can remove this message and unlock many additional features by upgrading to PRO or VIP hosting for just 5.83 PLN!
Want to support this website? Click here and add some funds! Your money will then be used to pay for any of our services, including removing this ad.
extended essay use of acronyms argumentative essay topics about animals annotated research paper anti gun control persuasive essay good persuasive essay introduction sentence for essay
Ta strona jest hostowana za darmo przez cba.pl. Jesteś jej właścicielem? Możesz usunąć tą wiadomość i otrzymać wiele dodatkowych możliwości, ulepszając hosting do PRO lub VIP za jedyne 5.83 zł!
Chcesz wesprzeć tę stronę? Kliknij tutaj i przekaż środki! Twoje pieniądze będą użyte do kupna dowolnych naszych usług, włączając w to usunięcie tej reklamy.

Dobór odzieży do pogody podczas treningów

odzież do biegania

Trening na zewnątrz ma to do siebie, że często zmienia się pogoda, która ma wpływ na jakość naszego treningu. Optymalna temperatura do wysiłku poza budynkiem wynosi między 15-18 stopni Celsjusza. Jednak żyjemy w strefie klimatycznej umiarkowanej, która miewa dni bardzo gorące przekraczające czasem 30 stopni Celsjusza, a zimą wynosi poniżej zera. Trening w tak skrajnych temperaturach jest mniej bezpieczny, jak się do tego przygotować?

Dobierz właściwą odzież do panującej temperatury powietrza

W dni gorące trzeba zadbać o to, aby odzież umożliwiała prawidłową wentylację powietrza. Powinna być luźna i wygodna z właściwościami odprowadzania potu na zewnątrz. Tutaj właściwie nie ma większej filozofii. Istotnym jest aby w słoneczne dni nosić nakrycie głowy w formie sportowej czapki, aby uchronić się przed promieniami słońca i udarem. Natomiast w dni zimne, powinniśmy zadbać o więcej kwestii. W mroźne dni jesteśmy narażeni na odmrożenia. Szczególnie powinniśmy zadbać o ciepłe rękawiczki i czapkę na głowię, lub opaskę chroniącą uszy. W celu osłony nosa i policzków można założyć sportowe maski lub kominy osłaniające wrażliwe części ciała. Strój nie może być zbyt gruby, ponieważ podczas wysiłku szybko się przegrzejemy. Musi zapewniać wentylację i odprowadzanie wilgoci na zewnątrz.

Dostarczanie płynów do organizmu oraz węglowodanów

Wysiłek to szybka utrata sił. Jeśli nasz trening poza domem będzie trwał więcej niż godzinę czasu, trzeba zaopatrzyć się w płyny i przekąskę energetyczną. uzupełnianie płynów jest niezmiernie istotne. Można pić wodę, wodę z cytryną i miodem, napoje izotoniczne. Dzięki stałemu nawadnianiu nie doprowadzimy do odwodnienia organizmu podczas treningów. Z kolei dostarczenie kalorii pomoże nam dużej cieszyć się treningiem i zniweluje zmęczenie i osłabienie po zakończeniu treningu. Można spożywać batoniki energetyczne, owoce, lub coś słodkiego z dużą ilością węglowodanów, które będą spalane.

Ochrona przed deszczem na treningach

Nikt nie lubi trenować w deszczu, jednak czasami jesteśmy do tego zmuszeni, np. przygotowując się do zawodów. Można zaopatrzyć się w kurtki z membraną, która nie przepuści wody do środka. Trzeba tylko pamiętać, że takie rozwiązanie może nie być bardzo komfortowe, ponieważ im większa nieprzepuszczalność wody z zewnątrz, tym bardziej ograniczone wydalanie wilgoci na zewnątrz. mając kurtkę z membraną możemy narazić się na przegrzanie i nadmierną potliwość. Kupując odzież wyposażoną w membranę warto zapoznać się z parametrami związanymi z możliwościami odzieży, im parametry będą lepsze, tym kurtka lub inny element ubioru będzie droższy.

odzież do biegania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *